Wednesday, November 14, 2012

Alpha Lipid SDII: Cara Pengambilan ALSDII

Salam kepada semua pengunjung blog ini.

Hari ni saya nak kongsikan cara-cara pengambilan susu Alpha Lipid SDII yang betul. 
Ini penting kerana masih ramai pengguna yang mengamalkan cara pengambilan yg kurang betul dan mendapat kesan yg kurang optimum.


Untuk makluman pengguna, 1 tin Alpha Lipid SDII adalah untuk kegunaan 7 Hari.
Diambil sebanyak 4x sehari = 8 skup. 

Kat bawah ni adalah waktu-waktu yg paling sesuai utk pengambilan Alpha Lipid SDII. Dan seeloknya dijarakkan 1 jam sebelum mengambil sebarang makanan.

1) 2 skup sebelum sarapan pagi
2) 2 skup sebelum makan tengah hari
3) 2 skup sebelum makan malam
4) 2 skup sebelum tidur



Lagkah 1   : Sediakan shaker dan masukkan 250ml air sejuk/biasa. Lebih sedap dibancuh dgn
                  air sejuk. Boleh juga ditambah dgn ais.
                  PASTIKAN anda TIDAK menggunakan air panas/suam.

Langkah 2 : Masukkan 2 skup ALDSII ke dalam shaker.

Langkah 3 : Shake/Gongcangkan sehingga susu sebati dengan air, ikut seperti dalam gambar

Langkah 4 : Sedia untuk diminum.


PERHATIAN!!!

Satu hidangan susu Alpha Lipid SDII (2 skup) mengandungi +-2.3g karbohidrat.
So, 4 hidangan Alpha Lipid SDII dalam sehari mengandungi 9.2g karbohidrat.
Sila ambil kira nilai ini ke dalam jumlah pengambilan karbohidrat harian anda.
Pengambilan karbohidrat lebih dr yg disyorkan akan membantutkan proses pembakaran lemak.

Sila hubungi saya di talian 013-6006611 sekiranya ada kemusykilan. Saya sedia membantu anda

1 comment:

  1. hi saya singgah blog awak :) thanks sbb singgah blog saya

    ReplyDelete